2016. szeptember 19., hétfő

Kosársuli, 19.rész

- Mit keresünk itt? - húztam össze a szememet értetlenkedve.
- Azt hiszem, ez egyértelmű - ráncolta a homlokát Konrád.
- Ez egy kosárpálya - jelentettem ki a már amúgyis nyilvánvalót.
- Ezt jól látod - bólintott, majd megindult az említett pálya irányába, én pedig kissé vonakodva ugyan, de követtem.
Konrád ledobta sporttáskáját a földre, majd el
őkapott belőle egy kifejezetten kinti funkciójú labdát.
- Azt honnan szerezted? - ámultam tekintve, hogy nem láttam sok esélyt rá, hogy otthonról hurcolta ezidáig.
- A szertárból loptam - vont vállát lazán, amit persze nem hagyhattam ennyiben.
- Loptad? De hisz Vili bá biztosan odaadta volna, ha elkéred!
- Bokasérült lány - ejtette ki lágyan a nevemet. - Ez az egész azért van, mert az edz
ő még lábra állni sem hagy téged.
- Jó, de oka van rá. Csak azt szeretné, hogy meggyógyuljak - ellenkeztem azonnal.
- Én is ezt szeretném - mosolyodik el Konrád kedvesen.
- Akkor miért hoztál ide?
- Szekeres túlságosan félt. Oké, hogy fontos, hogy teljesen rendbe gyere, de úgy veszem észre, ez a megvonás lassan teljesen felemészt - közölte tárgyilagosan Konrád. Fene a sasszemeibe.
- Nos… - kezdtem volna, de feltartotta a kezét, mondván, hogy még nem fejezte be.
- Gyere, játszunk egy dobóversenyt. Majd én rohangálok a labdáért, neked csak egy helyben kell állnod. Benne vagy?
- Még szép! - bicegtem felé, majd elvettem a felém nyújtott labdát. - Melyikre gondoltál?
- Kezdjük, mondjuk egy királlyal. Aki el
őbb kihagyja, az veszít - avatott be Konrád, én pedig figyelmesen hallgatva őt, csak bólogattam.
- Ez így nem teljesen igazságos! Két hete nem volt a kezemben labda – próbáltam valahogy kibújni a verseny alól, bár magam sem értettem, miért.
- Ugyan. Mindketten tudjuk, hogy nem emiatt fogsz veszíteni – vigyorgott rám kajánul Konrád, ami felébresztette bennem a versenyszellemet.
- Kezdjük – biccentettem, és megindultam a büntető vonal irányába. – Innen jó lesz?
- Először, hogyne – vágott amolyan „ez csak a kezdet, kislány” fejet.
Az első menetben csúnyán kikaptam, alig dobtam kettőt, max hármat, máris kihagytam. A második alkalommal gyakorlatilag az első se ment be, a harmadikat meg már ne is említsük.
- Mondtam, hogy formába kell hoznunk téged – ingatta a fejét Konrád. Nem bántóan mondta, nem is kárörvendően. Úgy hangzott, mint a csapatkapitány aggódó szavai.
- Nem túl jók az esélyeim – húztam el a számat csüggedten.
- Na, ne csináld már! – sétált mellém, és vigasztalóan végigsimította a hátamat.
- Semmi bajom – ráztam le magamról a kezét. Kicsit durva mozdulatra sikeredett a kedves, segítőkész fiúval szemben, de hirtelen muszáj volt.
- Luca! – Konrád hangja kissé parancsoló volt, és mivel a nevemen szólított, kissé meg is ijedtem.
- Tessék? – kérdeztem vissza némileg megszeppenve, majd leguggoltam, mert úgy éreztem, nem bírja a lábam. Vagy valami másom.
- Kössünk egy alkut – guggolt elém Konrád, és mélyen a szemembe nézett.
- Miféle alkut? – érdeklődtem, de inkább az aszfaltot vizslattam, mintsem azt a szép és kutakodó szempárt.
-Abbahagyod ezt a hülyeséget – kezdte Konrád, de már itt muszáj volt közbevágnom.
- Miféle hülyeséget? – kaptam fel a fejemet értetlenül.
- Ezt a „jól vagyok, hagyjatok” stílust – magyarázta Konrád.
- De én nem is… - Ezúttal ő vágott a szavamba.
- Luca. Nem gyengeség, ha megosztod másokkal a fájdalmadat és keserűségedet. Erre vannak a barátok.
- Akkor sem szeretném…
- Nincs ebben semmi rossz. Miért nem hiszed el nekem?
- Elhiszem, csak…
- Oké, próbáljuk meg máshogy. Ha nem beszélsz róla, egyszerűen nem fogsz megfelelő tempóval gyógyulni.
- Dehogynem – ellenkeztem rögtön.
- Nem, és kész! Figyelj. Ha elmondok valamit, ami számomra úgymond fájdalmas élmény, te is megnyílsz nekem? – ajánlotta az alku feltételit Konrád.
- Ez nem egészen így működik – próbálkoztam.
- Azért tegyünk egy próbát.
- Hát… Tegyünk – egyeztem végül bele.
- Nekem jelenleg van valami, amiről nem nagyon beszéltem senkinek – vallotta be hirtelen Konrád, Úgy tűnik, tényleg komolyan gondolja ezt az egészet.
- És mi az? – nyögtem ki.
- Ez nem annyira, hogy is mondjam, hasonló a tiédhez, de nekem nagy gondot okoz. Kaptam egy meghívást egy amerikai suli kosárcsapatába. 



Következő rész:
http://csillagokhullas.blogspot.hu/2016/09/kosarsuli20.html 
Előző rész:
http://csillagokhullas.blogspot.hu/2016/09/kosarsuli18.html

5 megjegyzés :

  1. Jáj, hát nem könnyű az élet emellett a Konrád mellett...

    VálaszTörlés
  2. Nem, nem, nem,nem! Amerikáé már Dicaprio, Jhonny Depp,Brad Pitt...Konrád marad a magyaroknál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért nincs sehol egy egyettértek gomb???????

      Törlés
    2. Nem értem, miért csak most látom ezt a két kommentet, de nagyon nevetek :D :D :D

      Törlés