2016. június 14., kedd

Valami más, valami új, 1.rész


Pontosan hét negyvenöt volt, mikor beléptem a terembe. Egyből tudtam, hogy valami nem stimmel, és nem azért, mert Penelope Jackson ölében ült. Ahhoz már hozzászoktam, ugyan nem is járnak együtt. Körbefutattam a tekintetem a termen, illetve a terem tartalmán. A jobb szélen lévő padsor legutolsó padjának fal melletti helyén egy vadiúj fiú ült. Már ha mondhatunk egy ilyet egy fiúra. Hogy vadiúj.
Önmagában nem maga a tény lepett meg, hogy új osztálytársunk van, hiszen várható volt, azok után, hogy Carolinet felvették egy nagyon neves suliba, ahová azonnal át is jelentkezett. A zseniképzőbe.
Tudtam, hogy ma jön az új ember, de nem tudtam, hogy fiú lesz e vagy lány. Ez máris okozhatja meglepettségemet. Azonban talán leginkább a külseje volt az, ami egy pillanat erejéig megtorpantott. Ámulatos.
Egyedül ült, a jelek szerint éppen zenét hallgatott, közben pedig a telefonja kijelzőjét nyomkodta. Egy tipikus szaggatott farmert viselt, sárga pólóval, szőke haja pedig kissé kócosan ugyan, de határozottan a baloldalra simítva pihent a feje tetején. Jó ég, ez de hülyén hangzott! Mintha valami paróka lenne. Felejtsük el.
Döntésre kellett jutnom. Ki kellett derítenem, helyes fiú, borzalmas modorral, vagy helyes fiú, kevésbé borzalmas modorral.
Elindultam felé, majd helyet foglaltam a mellette lévő üres széken. Mikor felnézett, és észrevett, gyorsan kirántotta a hozzám közelebb lévő füléből fülhallgatóját.
- Szia! Olivia vagyok! – nyújtottam felé a kezemet. Gyerünk, szólalj meg! Bunkó vs. nem bunkó, ez itt a kérdés. Égetett a vágy, hogy megtudjam.
- Én pedig Rio – mosolyodott el, majd kezet ráztunk. Érintése nyomán egy kisebb áramütés szerű érzésben volt részem, de kellemesen bizsergetett. Jó kezdés, de még nem ment át a teszten.
- Rio? – néztem rá kérdően. – Spanyol vagy?
- Én minden vagyok. Spanyol, amerikai, angol – nevetett fel jóízűen.
- Ezt hogy érted?
- Spanyolországban születtem, ott is éltem, aztán Angliába költöztünk, most meg itt vagyok – mesélte, míg én nagyokat pislogva hallgattam.
- Világos – bólintottam végül.
- Elámultál, querido? – érdeklődött huncut mosollyal.
- El én.
- Értetted? – vonta fel a szemöldökét.
- Igen, folyó. Querido, azt jelenti drága. Mármint úgy drága, mint drágám. Na, mindegy, úgy is érted – hagytam abba a hülye dadogást.
- Jaj, nekem! Könyvmoly vagy? – nevetett fel.
- Nem, dehogy – vágtam rá a kelleténél talán egy csöppet hamarabb. – Mellesleg, az baj volna?
- Nem, dehogy – utánozta a szóhasználatomat, s kijelentését megspékelte egy kedves és őszinte mosollyal.
- Akkor rendben.
- Az előbb komolyan folyónak hívtál? – tért vissza az előbbi megszólításomra.
- Ezt jelenti a neved. Nem igaz, Rio?
- Ez így igaz, de nem gyakran hívnak folyónak.
- Ezt meg tudom érteni – biccentettem, és összenevettünk. – Mit hallgatsz?
- Zenét – felelte komolyan, de gyönyörű zöld szemei huncutul csillogtak, szája sarkában megjelent egy óvatos mosoly.
- Na, ne! Tényleg? – böktem meg játékosan a karját, ő pedig felém nyújtotta a fél fülest.
- Köszi. Választhatok én? – kérdeztem, mire a telefonját is a kezembe rakta. A lejátszási listáján egészen normális dalokat véltem felfedezni, egész megtetszett az ízlése.
- Másra számítottál? – rángatott ki Rio a gondolataimból.
- Nem is tudom. Valami hard metálra számítottam – sandítottam rá, és elindítottam Macklemore, And we danced című számát.
- Valóban? – szaladt fel a szemöldöke, aztán a hajába túrt, némileg megbabonázva a mozdulattal engem.
- Nem igazán – mondtam végül, mikor magamhoz tértem.
- Na, és kivel a legjobban innen? – váltott témát.
- A lány, aki mellett ülök. Khloe – mutattam a barátnőm irányába.
- Értem. Más?
- Ott van még Ruby – folytattam a rövidke listámat.
- Onnan senki? – bökött Penelopéék csoportja felé, mire rögtön elhúztam a számat.
- Azoknak a lányoknak a nagy részétől a hideg is kiráz. A fiúkkal jóban vagyok – informáltam Riot.
- Hát ezt gondoltam, tekintve, hogy az a srác azóta bámul, hogy idejöttél hozzám – pillantott rám sokatmondóan Rio.
- Áhh, ő csak Blake. Barátok vagyunk – adtam gyorsan magyarázatot.
- Akkor miért akar lyukat égetni közénk a tekintetével? – Jó kérdés.
- Jótól kérdezed –sóhajtottam.
- Biztosan csak barátok vagytok?
- Milyen hülye kérdés ez? – nevettem fel félig kínomban, félig meg szórakozva a kialakult helyzeten.
- Most miért? Olyan csúnyán néz – panaszolta szomorú arccal Rio, amin már tényleg jól mulattam.
– Fejezd ezt be. Miért gondoltad, hogy abba a társaságba tartozom?
- Általában, tapasztalataim alapján a gyönyörű és népszerű lányok a nagymenőkkel lógnak – elemezte a helyzetet, mire nevetségesen nagyot dobbant a szívem.
- Szóval, te gyönyörűnek tartasz?- vörösödtem el, majd lesütöttem a szemem.
- Hát persze, ez egyértelmű – bókolt mindenféle gátlás nélkül.
- Köszönöm. De nem vagyok népszerű. Ellenben az én barátnőim is szépek!
- Ez így igaz, félre ne értsd a szavaimat – helyeselt gyorsan.
- Jól van.
- Ööö, sziasztok!
A pad mellett Kennedy állt, akinek a helyén viszont én ültem.
- Szia, Kennedy! Bocsi, már megyek is! Mellesleg, Rio, ő itt a jövőbeli padtársad, Kennedy. Kennedy, ő pedig Rio.
Mivel már csöngettel előre vonultam Khloéhoz.
- Wáó, nagyon helyes az új fiú – suttogta a barátnőm, amint helyet foglaltam mellette.
- Tudom – súgtam vissza, aztán hátrapillantottam. Rio éppen a visszahúzódozó Kennedyvel társalgott. Úgy látszik, mindenkinek előhozza a jó oldalát.
- Hé! – bökött meg hátulról Blake. – Ez meg ki? – biccentett fejével Rio irányába.
Na, jó, talán nem mindenkinek a jó oldalát.
- Rio, az új osztálytársunk – közöltem nyersen, mert nem tetszett Blake hangsúlya.
- Rio? – vonta fel a szemöldökét Blake.
Ők ketten teljese egymás ellentéteinek tűntek. Rio vékony alakja, világosszőke haja, zöld szemei teljesen elütöttek Blake barnás fekete hajától, sötét szemeitől és erősebb, izmosabbnak látszó testalkatától.
- Igen, Rio – bólintottam.
- Mit akart tőled? – faggatott tovább Blake, tekintetét mélyen az enyémbe fúrva.
- Semmi különöset, csak beszélgettünk – válaszoltam, majd finoman Riora pillantottam. Engem figyelt. Jobban mondva minket. Nem volt mit tennem, előre fordultam, s inkább a tanárra koncentráltam. 



Következő rész:

11 megjegyzés :