2017. augusztus 17., csütörtök

Sydney, 6.rész

- Mindenki itt van, fiúk? - néztem körbe kíváncsian.

- Dozois kapitány az előbb névsorolvasott, asszonyom! – szalutált Jared katonásan, mire Leif persze felnevetett.
- Jól van akkor. Vágjunk is bele! - bólintottam, minden igyekezetemmel arra törekedve, ne pillantsak Jaxxre, aki a jelek szerint lyukat akart égetni tekintetével az arcomra. Más szóval bámult. Ijesztően leplezetlenül. 
- Örülök, hogy újra itt vagy, Sydney - vigyorgott rám Miles edző. Eszméletlen darab ember volt, egykor maga is nagy hokis. - Ha most még csak kis edzőként is - tette hozzá. 
Miles edző azon néhány ember közé tartozott, aki maximálisan megértőnek bizonyult velem és a sérülésemmel kapcsolatban. Hangoztatta, hogy erősnek kell lennem, de azt sose, hogy akarata szerint álljak vissza a csapatba. Rám hagyta. Bízott bennem meg az ítélőképességemben. 
A fiúk elkezdték róni a köröket a pályán, míg mi ketten helyet foglaltunk az egyik padon. 
- Nagyon erős az idei csapat - dörmögte az öreg. 
- Biztosan leverjük a North High-et - bólogattam elégedetten. 
A rendes meccseken kívül minden második évben rendeztek egy bajnokságot a gimnáziumok között, amolyan sport programként. A nevezéshez kötelezően három lánynak benne kellett lenni a csapatban, hogy mégse olyan vérre menő küzdelmek legyen, mint az összes többi bajnokságban. Ez egyben amolyan poénnak és szórakozásnak számított.
Két éve azonban alaposan kikaptunk a North High csapatától, így csak másodikok lettünk. Most azonban, hogy Jaxx visszajött, gyakorlatilag a kezemben éreztem a győzelmet.
- Hooverrel kétlem, hogy vesztenénk – jelentette ki magabiztosan Miles edző a fiúkat figyelve.
Leif haladt a csapat elején, mikor elénk ért rám kacsintott és csúszott is tovább.
Elmosolyodtam. Örültem neki, hogy mellettem volt.
Az edzés háromnegyedénél, meccs közben lökdösődés támadt a pályán, majd egy pillanattal később, Jaxx alaposan elhasalt. Olyan gyorsan történt minden, hogy nem is láttam, ki okozta a bajt. Jaxx nyugodt stílusban felállt. Jobb szemöldöke kicsit felhasadt, vér csordogált az arcán.
- Jól vagy, Hoover? – szólt neki Miles edző.
- Minden rendben – tartotta fel a kezét Jaxx, majd lekapta sisakját, és kezével letörölte arcáról az izzadtságot és a vért.
- Syd, kérlek hozd rendbe – utasított az edző. Biccentettem Jaxxnek, hogy kövessen, majd elindultam az edző szobájába az elsősegélycsomagért.
Leifre pillantottam. Feszült volt ugyan, de nem szólt egy szót semmi, csak bólintott.
- Túlzásba viszed – lépett be mögöttem a szobába Jaxx, egyértelműen arra célozva, nincs mit ellátni a sebén.
- Ülj le! – parancsoltam. Egy kisebb fintor jelent meg az arcán, de engedelmeskedett. Kinyitottam a dobozt és előszettem fertőtlenítőt meg kötszert. Közvetlen Jaxx elé léptem, majd egy óvatos mozdulattal kisimítottam szőke haját a homlokából, majd kitisztogattam a szemöldökénél húzódó vágást.
- Milyen ironikus – jegyezte meg gúnyosan.
- Nincs ebben semmi ironikus. Megtennéd, hogy hátra döntöd a fejed? – kértem, ő pedig szót fogadott. Fejét hátra döntötte, tekintetét az enyémbe fúrta.
- Miért nem játszol te is? – szegezte nekem a kérdést.
- Még nem gyógyult meg a kezem – feleltem mereven.
- Dehogynem – kapta el a csuklóm és megszemlélte. – Úgy tudom, felépültél.
- Semmi közöd hozzá – vágtam rá, majd szépen betapasztottam a sebet és elléptem mellőle.
- Miért nem játszol, Syd? – tette fel a kérdést, miközben felállt.
- Csak – feleltem makacsul.
- Az én hibám lenne?
- Tudod, hogy sosem hibáztattalak – szaladt ki a számon.
Jaxx egy másodperc erejére összehúzta a szemét, majd elmosolyodott.
- Bizonyára ez életed legbutább döntése.


1 megjegyzés :