2016. augusztus 4., csütörtök

Felejthetetlen nyár#26

- Szóval… - húztam jól el az első szót, mikor kettesben maradtam Sethtel. Szokás szerint én kísértem fel a szobájába, amit igazából pontosan tudhatott, hogy hol talál, de a szokás az szokás.
- Szóval?
- Gondolom, nem találunk olyan témát, ami mindkettőnket érdekelne – mondtam ki őszintén, és Seth arcára van írva, hogy teljesen egyetértett.
- Nobel díj? – próbálkozott a biztonság kedvéért.
- Passzolnám. Sum 41? – dobtam fel az én ötletem, de persze nem volt elég jó.
- Azt meg inkább én.
- Megyek, megkeresem Taliát – pattantam fel hirtelenjében.
- Én pedig… - kereste a megfelelő személyt, de tekintve, hogy itt olyan nem volt, inkább máshogy döntött. - Én itt maradok.
- Na, jó. Eszembe jutott egy jó kis társalgási ügy – fordultam vissza, Seth pedig érdeklődve várta a folytatást.
- Hallgatlak.
- Azt csiripelték a madarak, hogy volt neked egy barátnőd – foglaltam helyet a forgós széken.
- Akkor bizonyára azt is csiripelték, hogy már nincs – zárta le viszonylag túlságosan is hamar a beszélgetést Seth, de én nem adtam fel.
- Valahogy úgy képzellek el titeket, mint Percyt meg Penelopét a Harry Potterből – csevegtem tovább vigyorogva.
- Nem is értem, hogy ez miért lep meg – vágott egy pofát Seth.
- Várj! Te ismered a Harry Pottert? – döbbentem meg egy minutumra.
- Igen - érkezett a tömör válasz.
- És olvastad is? – faggattam tovább hitetlenkedve.
- Igen.
- Tehát tudod ki az a Percy?
- Tudom.
- Penelopét is?
Őt is.
- És Harryt?
- Jó ég, Lia! Mit gondolsz, ha ismerem a mellékszereplő Penelopét, akkor Harryt, hogy a fenébe nem? – bámult rám értetlenkedve Seth.
- Csak gondoltam jobb tisztázni – vontam vállat lemondóan.
- Tudom, hogy nem látszik, de én is voltam ám gyerek – magyarázta komoly fejjel Seth.
- Tudom, csak azt hittem ilyen kis és –nagy növényhatározókat olvastál – világítottam meg az álláspontomat szórakozottan.
- Azt is – javított ki Seth, majd elmosolyodott, én pedig tovább álltam.
- Hol van Seth? – Coop gyakorlatilag nekem rohant.
- Mióta érdekel téged, hogy hol van Seth? – vágtam döbbent fejet, Coop pedig csak a szemét forgatta.
- Az most mindegy – legyintett. – Fent van?
- A szobájában – bólintottam, majd értetlenül meredtem az elpályázó Coop irányába. Belé meg mi ütött?
- Lia! Lia! Seth fent van? – találkoztam össze Taliával is, aki szintúgy meglehetősen izgatottnak látszott, mint pár pillanattal előbb a bátyja.
- Mi van veletek? – Ezúttal már teljesen elképedt arcom lehetett.
- Majd elmesélem! – szólt még vissza Talia, de már rám se hederített, csak nyargalt felfelé a lépcsőn.
- Várj, már, Tal! – követte őt hasonlóan őrült tempóban Norbi, akit már inkább meg sem kérdeztem az eseményekről. Valaki értelmes után kellett néznem.
- Dex! – sétált mellém a legkisebb öcsi.
- Mondd – mélyesztette zsebeibe a kezeit és várakozásteljesen rám meredt.
- Mi ez a nagy felfordulás? – faggattam kíváncsian.
- Felfordulás? – adta a tudatlant Dexter.
- Mindenki itt rohangál fel és Sethet hajkurásszák – foglaltam össze tömören a történteket.
- Ja, hogy az. Itt van az exe – vont vállat Dex, amolyan „szerintem nincs ebben semmi izgalmas” stílusban.
- Mármint hol itt?
- A kapuban – biccentett az említett irányba a fejével Dex.
- Hogy a kapuban? – meresztettem a szemeimet Dexterre, bár lehet, hogy sokkal inkább a kapura kellett volna.
- Aha.
- És mit keres itt?
- Honnan kellene tudnom? – nézett rám úgy Dex, mint valami hülyére.
- Mondjuk, megkérdezhettétek volna? – ironizáltam szemforgatva.
- Nem mentünk ki – érkezett a válasz, ami mindent megmagyarázott.
- Mióta áll ott? – kezdett leesni a dolog.
- Fogalmam sincs.
- Miért nem engedtétek be?
- Miért kellett volna beengednünk? Egy idegent? – Jó ég!
- Milyen idegen, te nagyon hülye? Seth volt barátnőjéről beszélünk – hadonásztam egyszerre idegesen, ugyanakkor viccesnek vélve a helyzetet.
- Ne szólj bele, Coop! – robogott le a lépcsőn Seth, mögötte pedig az egész bagázs loholt.
- De hát nem látod tisztán a dolgokat – érvelt a testvér helyett Norbi.
- Ti nem láttok tisztán! – Azta! Seth kijön a sodrából? Micsoda ritka látvány.
- Ne már, bátyó! A rózsaszín köd… - próbálkozott Talia is.
- Milyen rózsaszín ködről hadoválsz te? Elég legyen! És ne kövessetek!!



2 megjegyzés :