2016. április 25., hétfő

Felejthetetlen nyár#21


- Hé, Leah! - hajolt hozzám Cooper, mire kérdő tekintettel fordultam felé.
- Tessék?
- Játszunk? - tolta elém a telefonját. A kijelzőn a glow hockey feliratát láttam.
Coop hírhedten nagy játékosnak számított, ebben pláne. Emlékeztem, mikor kijött a játék és letöltötte, és úgy hívott ki, hogy minden mérkőzés előtt fogadást kötöttünk, ki nyer majd. Persze, mindig áldott alkalommal vesztettem. Kiderült, hogy ő akkor már hónapok óta gyúrt erre. Jellemző. Egy tipikus Coop-féle átverés.
 Nagyjából két hétig kellett engedelmeskednem a hülye feladatainak, amiket a győzelmei vonzottak maguk után.
- Gyakoroltam ám! - mozdultam úgy, hogy jobban hozzáférjek a mobilhoz.
- Elhiszem - bólogatott úgy, mintha tényleg elhinné, de pontosan tudtam, hogy egyáltalán nem hitt nekem.
- Na, majd meglátod, hogy lenyomlak! - bizonygattam, és nem voltam benne biztos, hogy neki, sokkal inkább magamnak.
- Meglátom - folytatta ezt az ismételgetős elhitetős hülyeséget Cooper, amivel teljesen az őrületbe kergetett.
- Na, kezdjük! - mondatta velem a bennem felébredő harci szellem.
- Oké - indította el a játékot Cooper.
- Én a kékkel szeretnék lenni - közöltem azonnal, mielőtt elhappolná előlem.
- Ne már! Jó akkor enyém a zöld - választott másik bábut.
- A korong meg legyen sárga - parancsoltam nagy kegyesen, ő meg valami érthetetlen okból engedelmeskedett.
 Elkezdtünk játszani. Olyan heves beleéltük magunkat, hogy megfeledkezünk mindenről magunk körül. Coop még a telefont is mozgatta, pedig ez nem olyan típus, itt csak ujjal lehetett irányítani.
- Bakker! - Természetesen én kaptam az első gólt.
- Sajnálatos - vigyorgott Coop, legalább akkora önbizalommal, mintha meg is nyerte volna már a mérkőzést.
- Ne bízd el magad! - szóltam rá, mert nagyjából teljesen aláássa azt a kicsiny magabiztosságomat is, ami maradt.
- Eszem ágában sincs! - vágta rá rögtön, de szavaiból némi iróniát véltem kihallani.
- Ohhó! - kiabáltam fel, mivel sikerül egy pontot szereznem.
- Fenébe! Hét nullára akartam győzni. - Cooper mintha egy pillanatra elveszítette volna a mérhetetlen egójából egy ici-picit, de aztán visszatért önmagához.
- Jaj, szegény! - sajnátam gúnyosan, magamban kitörő örömmel élvezve a gólt, amit lőttem.
- Ugyan, Leah! Mindketten tudjuk, hogy ez nem változtat a végeredményen - kacsintott rám ravaszan.
- Ha te mondod - vontam vállat a hokira koncentrálva.
- Szünet - nyomta meg a pauset Coop, és rám emelte tekintetét.
- Mi az? - kérdeztem értetlenül, de aztán elmosolyodtam. - Feladod?
- Nem - vonta fel a szemöldökét.
- Hát akkor?
- Itt az ideje, hogy megállapodjunk a győztes nyereményében. - Magabiztos mosoly térült szét az arcán, úgy tűnt teljesen biztos a győzelmében. Talán hibát követtem el. Vagy csak pont ez volt a célja, rám akart ijeszteni.
- Na, gyerünk. Mit szeretnél?
- Legyél a cinkostársam egy napig - mondta ki Cooper.
- Ez pontosan mit takar?
- Semmi különöset. Kábé az a lényeg, hogy nem mondhatsz nemet nekem. - Túlságosan ördögi volt ez a vigyor nekem.
 Ezt át kellene gondolnom. Már egy alkuval befürödtem a nyár elején, és még Dexter akaratát sem hajtottam végre. Viszont annyira hajtott a vágy, hogy legyőzzem Coopert. Muszáj volt belemennem.
- Rendben van. Azonban, ha én nyerek, te kiszolgálsz! - Annyira biztos volt a dolgában, hogy máris kezet ráztunk.
- Az állás egy-egy, hölgyeim és uraim! Ígéretes meccsnek nézhetünk elébe - hajolt át rajtam Dexter, hogy jól lássa a mobilt és hitelesen közvetítsen az elől ülőknek.
- Hajrá, Leah! - ujjongott Talia az anyós ülésről.
- Ugyan. Coop, ez neked semmiség. Egy pillanat alatt lenyomod Liát - biztatta ellenfelemet a bátyám a volán mögül.
- Köszi - dörmögtem.
- Leah figyelme egy minutum idejére lankad, s Cooper versenyző kihasználva az alkalmat, azonnal betalál! - kommentálta az eseményeket Dex. Bakker! - Azonban a lány nem hagyja magát, sőt mi több, bekeményít. Olyan fürgén húzkodja az ujját a képernyőn, hogy Copper alig tudja követni. Bámulatos!
- Ez egyáltalán nem igaz! - hadakozott Coop, s ezúttal én használtam ki a lehetőséget.
- Az állás kettő-kettő, drága nézőim!
- Inkább valamiféle hallgatók vagyunk - kotnyeleskedett Norbi.
- Micsoda hihetetlen fordulat. Miss Erthinger ismételten gólt lő!
- Éljen, éljen!! - Úgy tűnt, Talia szívét lelkét beleadta a szurkolásba.
- Cooper képtelen elfogadni, hogy vesztésre áll, elszántan küzd tovább. Szeme sarkában elmorzsol egy apró könnycsepp, az összeroppanás jelei mutatkoznak rajta - folytatta az informálást Dex, mire mindenki felröhögött.
- Mi van? Nem is, szó sincs ilyesmiről! - ellenkezett Coop, de persze erre már senki sem figyelt. Én pedig közben sunyin belőttem egy újabb gólt.
- Az állás négy-kettő, Leah javára - érkezett a tudósítás, Dex mint valami igazi kommentátor jól elnyújtotta a nevemet.
- Mi van veled, haver? - értetlenkedett Norbi, nem értve, miért nem győzött már a nagy király. Hah!

- Nem tudom, de ez nem maradhat így - közölte Coop, s hírtelen mintha jobban rákapcsolt volna. Kapásból lőtt három egész gólt, mindezt tökéletesen egymás után. Megnyikkanni sem volt időm, nemhogy valamiféle ellentámadást kialakítani. 


Következő rész:
Előző rész:

1 megjegyzés :